Val 2010

Sitter och följer valvakan slaviskt. Att jag är intresserad av politik är inget att skymma undan, jag är moderat och medlem muf! Jag tycker att som medborgare har man en skyldighet att rösta och att ta sig tid att veta vad partierna står för, jag tycker det är sorgligt när man pratar med personer som har en jäkla massa åsikter men som vägrar att läsa vad partier handlar om eller göra en valkompass,  och istället röstar de som "mamma och pappa" snälla någon, man kan väl inte leva för mamma och pappa när man är 18 år eller äldre.
Det som är det största samtalsämnet är såklart SD. Jag tycker att det är sjukt att de förmodligen kommer att vara med i Riksdagen, dock kommer det inte så himla chockerande. Men att ett främlingsfientligt parti förmodligen kommer att vara med i Rikdagen skrämmer mig. Hur tänker folk ?
Vad beror detta på?
Hur ska det blocket agera som inte får majoritet?
Jag ska nog engagera mig lite i detta, Då&Nu projektet finns fortfarande kvar i mig!
Nej nu ska jag tillbaka till tv:n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0