Ur sverigedemokraternas invandringspolitiks-program

  • Inom detta område finner vi att en alltför stor invandring på ett allvarligt sätt har kommit att hota den svenska nationella identiteten och sammanhållningen i landet.
  • Denna utveckling kommer att påverka alla aspekter av samhällslivet och förvandla vårt land till oigenkännlighet.
  • Den mångkulturella samhällsordningen är i dag ett allvarligt hot mot den inre sammanhållning och stabilitet som utgör grunden för hela den solidariska svenska välfärdsmodellen.
  • Ett betydligt mer effektivt och rättvist sätt att hjälpa människor i nöd är att sätta in hjälpen i krisområdenas närhet. På så sätt undviks problem i mottagarländerna,
  • Vid asylpolitikens utformning skall betydligt större vikt läggas vid svenska intressen och det svenska samhällets mottagningskapacitet samt den enskilde asylsökarens förutsättningar att smälta in i det svenska samhället.
  • Med vårt grannland Danmark som förebild vill Sverigedemokraterna kraftigt skärpa reglerna för anhöriginvandring.


Detta är bara några få rader som jag kopierat från Sverigedemokraternas hemsida. När man läser dessa rader så är det otroligt svårt att inte säga att partiet är rasistiskt. När man har Danmark som förebild med "danske folkeparti" som finns med i Danmarks Rikstag som är ett otroligt rasistiskt parti, så vet jag inte riktigt vart Sverige är på väg. Och hur i h*lvete kan man se på en person som söker asyl om denär anpassningsbar att passa in i Sverige? Jag trodde vi var ett land där man fick vara som man ville. Och hur passar man in i vårat land? Herregud.
Jag vet inte riktigt hur jag ska få fram detta, men i ett land t.ex. Irak där det är krig och kanske en hel by är sprängd och det finns ingenting kvar; Folket i byn har absolut ingen stans att ta vägen, inget hus, ingen stans att få mat ifrån, inget jobb, ingen skola. Ingenting. HUR har då sverigedemokraterna formulerat denna mening:Ett betydligt mer effektivt och rättvist sätt att hjälpa människor i nöd är att sätta in hjälpen i krisområdenas närhet. På så sätt undviks problem i mottagarländerna,


Det är varför Sverigedemokraterna INTE ska få finnas med som ett parti i Sveriges Riksdag.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra Evelina! Jag länkar gärna till din blogg eftersom jag också är så j-a upprörd och jag vill visa vilka egentligen är - det verkar om om många inte förstått ( det är vad jag hoppas!) KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0