Komplex

Jag tänkte på det här med komplex. Alla vi människor har komplex över saker på våra kroppar, stora som små.
Det spelar oftast ingen roll om folk runt om oss försöker att övertala en att man inte är ful utan att man är fin o.s.v. Komplex är något vi själva skaffar oss, det spelar faktiskt ingen roll hur mycket en person avgudar någons t.ex mage, så har oftast den personen komplex över magen. Det är så sjukt, att vi (oftast ungdomar) ska behöva må dåligt över detta. Oftast är det ju faktiskt saker som andra personer runt om oss, aldrig någonsin har tänkt på. Om jag ska vara ärlig, tror jag att en del av detta ligger i att man aldrig ska vara stolt över något. I sverige framförallt, är det nästan en skam att tycka att man själv är snygg. Så istället för att vara nöjd med sig själv och hitta saker på sin kropp som man vill stråla för, så letar man upp saker på sin kropp som är dåliga & stör oss sedan på det. Dessa små,små saker kan faktiskt få endel människor att gräva ner sig i sorg, för saker som faktiskt är helt naturligt. Jag ska verkligen inte sitta här och skriva att jag inte har komplex över saker, för det har jag. Men ibland kan faktiskt tanken slå mig att jag lever bara en gång. Och livet är faktiskt inte speciellt långt om man ska gå runt och vara missnöjd över saker. Jag tycker att man ska försöka strunta i dessa komplex och tänka positivt istället. För hur mycket man än kommenterar sina komplex mår man inte bättre av det. Intala sig själv att det inte leder någonstans att gräva ner sig över så små saker, som man nästan aldrig kan påverka.
Faktiskt, så har ju alla komplex varken man tror det eller inte.

Kommentarer
Postat av: ebba

jag är fan av detta inlägget också evelinisfinis, bra skrivet bruden! puss <3

2010-03-17 @ 10:25:32
Postat av: evelina

Men godingebba!

saknar dig hela tiden :D<3

2010-03-18 @ 14:19:17
URL: http://evelinamenchini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0