fel av svt!

Jag kan faktiskt förstå att min lärare blev ganska frustrerad när hon såg inslaget om "hasch på Hammarö"
Alla skolor försöker att få så bra rykte som möjligt, locka så många elever som möjligt, få föräldrar att bli imponerade över skolan o.s.v. Sedan när man ser inslaget om att det är så mycket hasch på hammarö, och att de sedan filmar flera stillbilder på Hammarlundens skola kan kännas ganska kränkande. Jag kan verkligen inte garantera att det inte är någon på skolan som håller på med sådant. Men det känns som att man som elev i åk 9 har ganska bra koll på vad som sker och inte. Och vad jag vet så är det rätt lugnt! Därför kändes det lite fel när inslaget hade flera bilder på våran skola, det behövde inte ha några bilder på någon skola tycker jag. Jag kan slå vad om att Svt inte har någon information om vart det håller på. Så att skapa "fel rykte" åt någon tycker jag är fel, speciellt via ett nyhetsinslag.. Det är nästan samma sak som om vi i skolan skulle göra ett nyhetsprogram, fått reda på att det pågår smugglerier på "Tv-husen" och sedan filma Svt:s lokaler, där det kanske inte alls finns smugglerier. Så nej, fel av svt! Och dags för elevrådet att ta tag i detta och kontakta Svt!

Kommentarer
Postat av: w

En journalist ringde till mig och frågade massa gällande exakt det där. Han ville att jag skulle göra ett uttalande och masssa annat.

2010-03-30 @ 00:06:23
Postat av: evelina

wille:Okej, var det via hur han kontaktade er? Skulle du kunna kontakta mig om vem journalisten var osv, för vi skulle vilja ta tag i det genom elevrådet!

2010-03-30 @ 14:25:15
URL: http://evelinamenchini.blogg.se/
Postat av: w

det var han som var med i inslaget det vet jag men hittar inget nummer till han. Tyvärr jag kan berätta mer om vad han sa någon annanstans än på bloggen....

2010-03-30 @ 23:03:46
Postat av: Anonym

Bra ungdomar att ni reagerar!

2010-03-31 @ 22:30:41
Postat av: w

Inte det smartaste att märka ut en skola där det inte försigår något sådant.

2010-03-31 @ 23:37:08
Postat av: Pia

Go girl! De visste inte vem de skulle få att göra med. :)

2010-04-02 @ 21:36:22
URL: http://www.offentligaord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0