njut av livet istället för att stressa!

Jag känner verkligen att jag drar upp det här om stress 24/7 men jag tycker verkligen att det är ett STORT problem som drabbar alla.
Det finns nog ingen som läser detta som inte känner sig stressad på något sätt och vis. Stressen är något som vårat samhälle har skapat, något som kan vara bra ibland men som är så otroligt dumt. Skolan verkar verkligen inte förstå hur man har det, så man får ta tag i det själv. Jag tror att väldigt många agerar precis som jag när jag blir stressad, jag försvinner från nuet. Jag tänker hela tiden ett steg framåt och vad jag ska göra härnäst. Ett exempel var i lördags efter att jag och Gabriel hade sett på bio, jag hade världens panik över att det var LÖRDAG och att det var söndag dagen därpå och efter det skulle det vara skola. Jag tyckte verkligen att det var skitjobbigt att helgen snart skulle ta slut och sen skulle jag tvingas tillbaka till dumma skolan. Men egentligen, hur tänkte jag? Jag var mitt i helgen och hade liksom hela lördag kväll kvar och heeela söndagen. Det går verkligen inte att tänka ett steg före hela tiden, man måste stanna upp och njuta lite. För hela tiden är det stress och man ska hinna med saker och klockan tickar, tickar, tickar och fan så är klockan mycket och hela jävla dagen var borta och snart är det ny dag med samma stress. Vi längtar hela tiden efter lov och helger, men ändå stressar vi igenom dem och tar aldrig vara på dem. Det är klart att man ska göra saker, men ibland måste man faktiskt bara ta det lugnt och göra precis ingenting. Det händer så otroligt sällan att man på en helg lägger ifrån sig datorn och mobilen, sätter på chillmusik och läser en bok eller bara är. Istället tänker man på vad man ska göra imorgon eller vad man ska göra när man kommer hem, hur man ska planera något man ska berätta om, hur i hela friden man ska hinna med allt plugg som ligger hemma och väntar, att man måste verkligen ta tag i sina äckliga naglar och på tal om det stökiga rummet som borde få sig en omgång. Det är fan inte konstigt att man är stressad!
Vi måste hjälpas åt att sluta stressa. Och vi på hammarlunden måste sluta ha sådana förbaskat höga krav på oss! Vi duger ändå. Ingen i hela världen kommer bry sig om man hade VG eller MVG i engelska på högstadiet när man är 25. Inte man själv heller, så chilla lite och njut av nian. Snart kommer inte klassen att vara kvar, så njut!!!

Kommentarer
Postat av: Ebba

DU ÄR SÅ SMART evelina! you go girl! gillar detta inlägget skarpt, känner verkligen igen mig. kämpa på och våga bara vara ibland. det är nyttigt!!

2010-03-17 @ 10:20:47
Postat av: evelina

man blir smart när man är med dig ebbooo(L)

2010-03-18 @ 14:20:00
URL: http://evelinamenchini.blogg.se/
Postat av: julia

hatar att stressa! men gör det ganska ofta tyvärr -.-

bra inlägg evelina!

kram :D

2010-03-30 @ 14:35:48
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag har alltid sagt det och kommer nog alltid att säga det: Du är KLOK tjejen!

2010-03-31 @ 19:51:45
URL: http://www.offentligaord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0