stressar sönder!!

Känner faktiskt att livet är så jäkla störande nu, jag stressar sönder, men kan ändå inte göra något åt det.
Jag märker så väl på mig själv att jag är stressad, för idag glömde jag mina nycklar i skolan (hoppas jag)
& mitt rum ser ut som en bomb av kläder, jag har konstant huvudvärk, träningen går aldrig bra, jag har komplex över saker jag aldrig har tänkt på förut, min acne börjar komma tillbaka, jag känner mig aldrig utvilad. blir grinig för ingenting, gråter för allt & gör aldrig något jag "vill" utan jag har måsten hela tiden!
Sedan på helgen vill man ju göra något som man själv vill, men då hinner man ju ALDRIG få en lugn stund, blääääääääääääää!
åh, jag blir galen på skolan och allt som händer nu!
Jag vill verkligen inte sitta och skriva så ni andra blir deprimerade. Men det är sjukt hur skolan kan göra så man inte har kontroll över sitt eget liv..
Jag blir också galen på att lärarna inte fattar att man har ett liv som man ska kunna ha utanför skolan. Jag menar inte att man ska leva som man gör på loven, men det finns fasiken måtta på saker. Och den här veckan har vi haft typ 6 läxor, varav typ tre är ganska stora.. Och visst, de har ett jobb de ska sköta. Men varför ens läxor?!?!?
Om klara fungerar kanon utan läxor, varför skulle inte grundskolan göra det?
Och när jag ändå är igång och klagar, så kan jag tillägga att genomgång på varenda lektion i vissa ämnen, inte ger ett skit. Låt oss lyfta på asset en gång iaf, och låt oss tänka lite själva ibland. Det finns faktiskt människor som inte är lika snabbtänkta som andra......... åh jag blir galen!
Gud jag blir verkligen galen på det här..
Men nu ska jag väl försöka tvinga in lite no i huvudet..
Fan, har ma läxa också!!
!
jaja, man får väl vara glad och leva ändå!

Kommentarer
Postat av: elin din klasskamrat.

sötast är du!!!!!!!!!!!!!

2010-01-21 @ 20:47:50
Postat av: Anonym

Vi tar ett snack imorgon, kram Britt

2010-01-21 @ 22:40:36
Postat av: Pia

Hej Evelina! Prata med dina lärare. I grundskolan ska ni hinna det ni ska göra på lektionerna och läxor ska mest vara repetitioner eller någon inte allt för omfattande uppgift. Lärarna på min skola ser till att eleverna endast har två prov som mest i veckan och om en klass även får massa med läxor på det så lyssnar vi på dem. Det gäller att visa lite medmänsklighet. Jag som lärare dör inte av att mina elever inte har en glosläxa någon gång om det avlastar för dem. Kram

2010-01-23 @ 09:11:42
URL: http://www.offentligaord.blogspot.com
Postat av: Pia

Och så kan du tipsa dina lärare att ge läxor/hemuppgifter så att ni har en vecka på er att göra dem. Det har alltid mina elever i mina ämnen. Från måndag till måndag. Man har saker att göra på fritiden med och då vill jag hellre ha kvalitet på det de gör än att de bara gör. Kram igen!

2010-01-23 @ 09:13:28
URL: http://www.offentligaord.blogspot.com
Postat av: evelina

tack pia! ja jag har pratat med en av lärarna, och hon förstår. Men det är liksom inte där problemet ligger, utan hos dom som är svårare! men jag ska verkligen försöka! Och det med en veckas läxor är faktiskt så himla sant, för man gör bara läxorna för att man ska. Sedan har man ju glömt allt dagen därpå:)



kram!

2010-01-23 @ 10:39:59
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Låter som att du behöver en rejäl dag ledigt! :O

2010-01-23 @ 11:12:42
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har pratat med din mor och kommer att prata med lärarna i arbetslaget,du skall inte behöva vara så stressad. Det är självklart att du skall få läxorna i god tid. Du vet att du gör så mycket annat på skolan och att du brinner för demokratifrågor, elevrådet....

Kram Britt

2010-01-24 @ 17:49:03
Postat av: Pia

Jag hoppas det löser sig. GE er inte utan prata med era lärare om hur ni känner. De får införa en provpärm på skolan. Det har vi. Där skriver vi in när vi har prov i våra olika klasser för att sprida arbetsbelastningen för eleverna. Man bokar där in redovisingar, prov och andra former av kursavslut. Våra elever gillar det. Och vad har ni för slags läxor? Man behöver inte ha läxor i sina ämnen VARJE vecka. Kram

2010-01-24 @ 20:47:43
URL: http://www.offentligaord.blogspot.com
Postat av: Hanna B

Hoppas att det löser sig för dig.

Jag finns fortfarande här om du vill prata <3

Kram Hanna

2010-01-25 @ 22:10:25
URL: http://hannabornehag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0