-JAG-har-gjort-en-sjukt-klantig-grej-

Jag köpte en extern hårddisk igår, kändes otroligt bra till en början men väldigt hemskt till ett slut.
Jag hade lagt över bilder från datorn till hårddisken och höll på så i flera timmar. Ungefär såhär gjorde jag 5241 gånger:
  • Markerade ett antal mappar
  • kopierade dom till hårddisken
  • väntade tills de fanns där
  • flyttade de mappar som jag kopierade till papperskorgen (de fanns ju på hårddisken)
  • raderade papperskorgen
  • Vips fanns det flera gig ledigt på datorn.

Men när jag hade gjort det ett antal gånger och var ungefär vid punkt 3 så råkade sladden från hårddisken åka ut,
jag kollade så mapparna fanns i hårddisken som jag hade flyttat. Trodde de fanns där. När jag och Alex senare på kvällen skulle hitta dessa mappar så var de borta!! Jag hade alltså trott att de fanns på hårddisken så jag raderade dom och raderade senare papperskorgen!!! BRA JOBBAT!
Nu får jag med andra ord inte använda-röra min dator förrens min tekniska granne Erik kommer hit. Som sagt, bra jobbat evelina!

Nu ska jag och gabriel iaf hem till malin(:
Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Johan

Vilken jävla mardröm xD Jag kopierar alltid till två ställen innan jag tar bort nåt :P

2010-08-22 @ 01:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0