vad vi inte vet.

jag tänkte på en sak.
Det här med bloggar är faktiskt HELT SJUKT.
Många frågar alltid, varför har du blogg? inget negativt så men mitt enkla svar är faktiskt:
Min psykolog tyckte att jag skulle skriva av mig på något sätt. Då tyckte jag att blogg verkade kul och jag tycker det är otroligt kul att titta tillbaka på vad man skrivit.

Men alla vet ju att de bloggar som ligger i toppen är ju faktiskt ganska ytliga bloggar.
Många tycker att blondinbellas inte är det, och att hon är en grymt framgångsrik tjej.... och det kan jag hålla med om. Ibland. Hon är en sjukt smart människa som har lyckats, hon driver företag hit och dit och skriver en bok om självkänsla. Hallå, hon gör det faktiskt för att hjälpa oss. Oss tjejer i tonåren.
Men samtidigt kan jag känna. Är det en förebild att veta att hon är en rik 18åring som tjänar grymma pengar på sin blogg och går på invigningar, har personlig assistent, mua, stylist.
Men är det drömmen?
Att inte kunna ta ansvar över sitt egna liv så man anställer en person, som får betalt för att hålla koll på vart man ska ta vägen?
Jag säger inte att det är fel. Men är det verkligen den bästa förebilden?
Att bo i stockholm och alla vet vem du är. Kanske för någon, men verkligen inte för mig och för många andra.
Egentligen vet jag inte varför jag skriver detta. För de som läser min blogg vet jag ungefär vilka det är och dom delar jag samma åskiter som.
Men de tjejer som är några år yngre tycker säkert att bloggerskorna är råcoola och vill vara som de.
Okej, alla har haft drömmar om att bli kända, eller hur?
Men att vara så känd som många bloggerskor är, tycker jag är synd att småtjejer får som förebilder.
Verkligen synd.
För en blogg kan lura så sjukt mycket.
Vad vet vi egentligen om hur blondinbella,kenza,kissie,paow,mini och alla vilka de nu är. Hur vet vi hur dom är i verkligheten ?
Vi har sett dem igenom en datorskärm!
Deras liv framstås ju som "perfekta" och att livet är såååå underbart. Det är väl det som lockar, att de aldrig har några problem.
Men vatusan, vad vet vi om deras problem. Vad vet vi om deras familjer, deras uppfostran och deras liv som tonåringar?
Nej, det är sjukt vad man faktiskt kan luras.
Nu ska jag sova. Godnatt

  • 1.KENZA(302981)
  • 2.Fokiッ(97347)
  • 3. Stina-Lee(96477)
  • 4.AmandaVarDet(45484)
  • 5.~ Egoinas Värld ~(41718)
  • 6.Rahlenfeldt(35394)
  • 7.«« Designa Din Blogg »»(31414)
  • 8.N. Bitchie(24257)
  • 9.15 år och tvillingmamma(18615)
  • 10.Prinsessans Dagbok(18429)
  • 11.typsteffi(17560)
  • 12.Linda H - Hår & make-...(16334)
  • 13.EmsEdge(16221)
  • 14.vimmelmamman(15670)
  • 15.olgavodka(15615)
  • 16.Johan [Skånes bästa &...(15336)
  • 17.Dennis M.(14523)
  • 18.MINI(14472)
  • 19.♥ L I L Y [ Frisörtips, c...(14344)
  • 20.× M i i l l a a N ×(14132)



  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0