tråkiga bloggar!

En grej som jag har tänkt på rätt länge som jag verkligen ogillar, är negativa bloggar.
Jag menar, självklart ska man kunna skriva av sig ibland. Och jag kan tycka att det är skönt att läsa ibland om någons problem, då känner man att man inte är själv om dem.
Men helt ärligt, hur kul är det att läsa inlägg efter inlägg efter inlägg om hur dåligt någon mår? Man blir ju inte direkt mer positiv utav det. För man säger till sig själv hela tiden att man mår dåligt och tillslut blir det ens egen verkligehet. Och då ligger man risigt till, när man lyckats övertala sig själv om att man mår dåligt.
I know, jag har gjort det själv. Fast inte här.
Men tycker inte ni att det är extremt mycket roligare att titta på en blogg där man kan sitta och flina för sig själv för att personen skriver roligt eller gör roliga saker.
Än att läsa hur dåligt någon mår hela tiden.
Jag kan också tycka att bloggar blir extremt tråkiga om personen aldrig kan dela med sig något av sig själv.
Nu menar jag verkligen inte privatlivet. Men saker som kanske hände under dagen och bjuda på sig själv lite. Visa vem man är. För i en blogg blir man den man visar!
För dom som läser min blogg t.ex som aldrig har träffat mig har ju en bild på hur jag är och hur jag ser ut.
Visar man bara den tråkiga sidan av sig själv, tror ju folk att man är sån!!
Och det vill man väl inte? man vill väl att folk ska tycka att man är rolig och är en sund och skön person.
För vem är perfekt? åååh, bloggvärlden är verkligen så ytlig.




Kommentarer
Postat av: P

Klart det är tråkigt att läsa om att folk mår dåligt hela tiden men jag tycker det beror på hur folk skriver. Om någon har en allvarlig sjukdom och bloggar för att få blogga av sig så är det okej för mig, men om någon enbart skriver negativt hela tiden om allt så är det inte kul att läsa. Å andra sidan följer jag sällan sådana bloggar. Sedan går människor igenom tuffa tider och då är det bara nyttigt att skriva av sig tror jag. Alla har sina tuffa stunder periodvis. Min blogg är nog inte världens roligaste att läsa just nu...HAHA! Kram

2009-09-29 @ 21:06:28
URL: http://www.metrobloggen.se/stunder
Postat av: Elin:)

Håller helt fullständigt med dej :D

2009-09-30 @ 11:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0