Rosa bandet

Nu är det andra året jag köpte det "rosa bandet"
Jag tycker att det är viktigt att köpa ett band. För cancer är faktiskt en svår,svår sjukdom. Jag vet precis hur min mormor har levt de senaste 15-16 åren. Hemska år, grymt hemska år.
Om man inte har någon när och kär som har cancer kan man nog inte förstå hur mycket det innebär. Jag skulle kunna sitta i timmar och förklara vad min mormor gått igenom, men det kommer aldrig få er att förstå.
Sedan finns de alltid personer i livet som har lyckan med sig och blir friska. Men 1 av 4 har inte den turen. Inte min mormor, hon kommer dö i sjukdomen. Men med 25 kr/skalle kan vi göra en förändring. Vi kan hjälpa alla forskare att få fram ett ordentligt,riktigt och framförallt säkert bromsmedel. För än idag finns det inget som är perfekt. Man kan få cellgifter och gå igenom en hemsk kur som gör att man tappar hår,naglar, sänker immunförsvaret och man kan faktiskt, hemskt nog dö i en förkyldning. Massa mer saker men jag vet inte allt. Sedan kan man ju gå på strålning som det kallas. Det är samma sak som datortomografi (jag har gjort det en gång.)
Man får åka på en brits samtidigt som en BAMSESTOR rund grej snurrar runt en. Biverkningar som jag vet mormor haft är brännskador. Hela hennes mun var helt sönderbränd, hon kunde inte äta mat på 2 månader. De första veckorna gick hon på dropp, de andra åt hon soppa, hon har  knappt några smaklökar kvar.
Redan nu har jag börjat skriva massa. Men jag tänker sluta här. Jag tycker bara att man ska skänka 25 kronor och försöka hjälpa de sjuka.

Och du, vem som helst kan drabbas av cancer. Det kanske blir jag, kanske du, eller kanske din mammma.
Så skänk 25 kr så kanske det snart finns ett medel.



Kommentarer
Postat av: P

Jag håller med dig! Min mamma har haft det. Ett helvete är det för nära och kära också. Kram

2009-10-05 @ 21:22:37
URL: http://www.metrobloggen.se/stunder
Postat av: Annelie

Jag brukar köpa fler st rosa band varje år. Hoppas alla gör det!!

2009-10-06 @ 15:57:49
Postat av: Hanna B

Jag håller med dig totalt.

Iår har jag köpt ett rosa band för första gången.

Det är så hemskt att en sjukdom kan ta folk ifrån oss. Jag tänker så mycket på Linnéa och allt :/

<3

2009-10-06 @ 20:48:20
URL: http://hannabornehag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0