Om jag var öändligt rik skulle jag:

  • Skänka bort en stor,stor del till cancerfonden. Inte bröstcancerfonden eller barncancerfonden utan till en vanlig cancerfond. Som hjälper alla sorters forskning runt cancer och hjälp kring detta.

 

  • Bygga ett sjukhus! Ett stort och fint men framförallt, mysigt sjukhus. Där skulle jag ha utbildad personal som får en bra lön! Patienterna ska inte behöva betala massvis med pengar bara för att de har en sjukdom! Lite måste man kanske betala, så det går runt. Men det mesta skulle jag betala! Sjukhset skulle ligga i värmland och jag skulle se till att alla är välkomna. Det ska vara ett sjukhus som är för alla! Inte bara för fysiska sjukdomar utan psykiska också. Det skulle liksom hänga ihop. Ett sjukhus som hjälper alla! Och med en policy som gör att det blir en positiv stämning och alla ska känna sig välkomna!

 

  • Bygga ett eget danshus! Där ska jag ha en egen, stor och fin danssal som jag kan dansa hur mycket jag vill i! Sedan ska jag hyra ut de andra lokalerna och när jag har tid ska jag göra en egen dansstudio. Det ska inte vara dyrt att dansa (som det är idag på vissa ställen) utan alla ska ha råd. Även om familjen har dåligt ställt!

 

  • Anställa massa,massa mattanter. Inte vilka som helst utan sådana som verkligen kan laga mat! Dem ska få en bra lön så de vill arbeta med det och sedan ska de jobba på skolor och på mina sjukhus! Jag ska liksom hyra ut dem gratis till skolorna och så lagar dem jätte bra mat, och jag betalar! Smart va? Så alla elever kan äta mat i skolan och känna att man får energi till att fortsätta arbeta med studierna!

 

  • Ge pengar till någon otroligt bra stiftelse som bygger skolor och ordnar upp det i Afrika! Jag skulle se till att pengarna blev väl använda och sedan skulle jag åka ner och kolla allt. Se till att barnen ska gå i en fin skola där de ska få ordentlig mat (som mina mattanter lagar) och bra studier. Så det inte slutar med att dem är hemmafruar och män hela livet! Det är ju ganska svårt att se till att alla i afrika ska få mat i hemmen. Men istället ser jag till att de får det i skolan!

 

  • Stoppa en stor del av djurplågerierna! Jag skulle ge en viss summa pengar till slaktare o.s.v så de tjänar på att låta djuren leva ett ordentligt och fint liv. Att de får in samma summa pengar om inte ännu mer! Men samtidigt låter de djuren få leva ett bra liv. Samtidigt skulle jag ge alla en rad olika käftsmällar så de får känna lite själva! Om detta inte funkar skulle jag starta ett MACHO företag som tar hand om alla djur på rätt sätt. Samtidigt kommer detta vara billigt kött och allt som har med djuren att göra. Då kommer mitt företag att regera i iaf Sverige och vi stoppar en stor del av djurplågerier.  (Tänk nu på att detta är tankar)

 

  • Okej, jag kan sitta här i åratal med allt jag vill göra. Mina idéer blir bara fler och fler! Men detta får räcka

Kommentarer
Postat av: Annelie

Fa-an va bra - Evelina for president!!! :)

2009-11-01 @ 20:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0