jag får leva på korv i alla fall..

Efter en hård,jävligtmycketstyrka,rolig,värdmensamtidigtinte träning mår jag gött i kröppa och känner mig helt mööör.
Just för minuten käkar jag mammas egna köttfärssoppa (ttsspp) med nybakat bröd till. Vilken duktig mor jag har.
Jag har faktiskt tänkt på en sak!
När min mamma var liten fick hon lära sig laga mat och vara med mormor i köket. Så hon har ju lärt sig mycket hemlagad husmanskost. Massa rätter som är typiska "mormorrätter" gör ju mamma nu. Men så går generationen vidare till mig!
Okej, vilka rätter kan jag laga då?
Kan helt ärligt räkna dom på en hand. Det mest komplicerade är faktiskt tacos...
Men jag tycker det är kul att laga mat, MEN VI LEVER I ETT SÅ STRESSAT SAMHÄLLE ATT DET INTE FINNS TID TILL DET!
Det är faktiskt sjukt. För på dagarna är det fullspäckat från 06.30 till 22.00 så när ska jag hinna?

Men det som oroar mig är hur jag ska klara mig på mina makaroner och korv hela livet..
Jag får väl gå någon kurs eller något. Privatkurs hos mamma.

 
hittade ingen passande bild. Så tänkte på pappa som är påväg hem från italia:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0