jag förstår faktiskt inte.

Jag kopierade detta ur SD:s (sverigedemokraternas) hemsida.
Denna text står som en del av deras sammanfattade åsikter.

Brottslighet, missbruk och sjukskrivningar
Brottsligheten är hög, antalet missbrukare bli större och sjukskrivningarna är snart flest i världen. Sverige är ett sjukt samhälle, därför att medborgarna inte trivs. Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten, får bort drogerna och ger de sjuka livslusten åter.



jag fattar seriöst ingenting!!!!!!!
För det första det är absolut,absolut inte bara invandrare/utlänningar som är brottsliga i vårat land. Brottsligheten bland invandrare/utlänningar kanske är högre, vad vet jag. Men vad kan det bero på då?
Kanske att deras föräldrar inte får några jobb här i sverige för att de inte kan språket. De kommer ifrån ett land fullt av krig och eländigheter och får komma hit. De får bidrag o.s.v men vad mer? Ett land att bo i, ja.
Men om de inte får några jobb och får leva på dessa bidrag. Ja, och deras barn inte har några vänner. De kommer till en skola där de inte förstår någonting. De får hjälp av lärare men vad mer?
Inte får de 10 nya vänner på köpet. Och då tyr sig dessa invandrare till det folket som de känner sig hemma hos. Och oftast är det hos människor som själva kanske inte mår så bra och kanske har haft en dålig uppväxt. Eller så hittar de folk från samma land som de kan umgås med. Och dessa barn kanske hamnar fel reda direkt, och då kanske de blir kriminella?
Men vad är det som säger att det bara är utlänningar som hamnar såhär?
Jag vet att alla ni som läser detta kan tänka ut en som ni vet, som är svensk och som är kriminell eller håller på med droger.
Varför pekar de bara ut de utländska som gör såhär. Jag blir verkligen ledsen!
Sedan drar de ju alla över samm kam. Jag menar, alla utlänningar som kommer hit är ju inte kriminella? En väldigt liten del är ju kriminella. De flesta är ju glada att de får leva i ett land utan krig.
På min pappas jobb t.ex är en stor del utlänningar och jag tycker det är bra! Alla som jobbar där är jätte trevliga och arbetar precis lika bra som de som är svenskar. Om inte bättre!
De är ju så tacksamma för att de får jobba!


Nu till det jaag tycker är sjukt,så sjukt att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Hur i hela friden kan de säga att svenskar får LIVLUSTEN tillbaka p.g.a att sverigedemokraterna ska styra sverige?
Så om sverigedemokraterna styr landet så kommer min mormor få livlusten tillbaka??? skulle seriöst inte tro det. När min mormor ligger som absolut sjukast p.g.a cancern och om då sd skulle styra sverige skulle hennes livlust komma tillbaka? man hör ju bara hur det låter.

HUR KAN DE SÄGA ATT MEDBORGARNA INTE TRIVS???
JAG TRIVS SOM FISKEN I VATTNET I SVERIGE OCH MIN FAMILJ GÖR DET OCKSÅ. hur,hur,hur kan de dra alla över samma kam och säga att medborgarna inte trivs?
Jag är så övertygad om att en big procent i sverige trivs. Och trivs de inte kan det vara av en rad olika anledningar.
Jag skäms över att ett sådant här stort parti har kommit så långt. Om detta parti en REGNIG dag kommer styra sverige flyttar jag här ifrån. Jag hoppas inte att vi människor sjunker så lågt.
Vi alla är faktiskt människor.
Och ni vet hur andra världskriget kom till?
Hitler tog makten och envisades om att judar var råttor. Tyska folket trodde tillslut på han och det resulterade i massmord på över 6 000 000 judar. Kan ni förstå?
Om Sd skulle ta över kanske inte det skulle ske massmord, men vad vet vi?
Man borde tänka lite på sånt här.


Kommentarer
Postat av: P

Well, some of us isn't thinking.....En del kan inte heller den svenska historian....En del är vilsna och behöver känna grupptillhörighet....och så blir det som det blir ibland............Kram på re!

2009-10-22 @ 20:48:28
URL: http://www.metrobloggen.se/stunder

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0