drömtårta!

eftersom min drömtårta blev så himla god så tänkte jag dela med mig lite!
Det är busenkelt och går på ca 13 min!


Du behöver:

3 ägg
1 ½ dl socker
3/4 dl potatismjöl
2 msk kakao
1 tsk bakpulver

Fyllning :
100 g smör
1 ½ dl florsocker
1 äggula
2 tsk vaniljsocker

  • sätt ugnen på 225 c
  • vispa ägg och socker pösigt med elvispen
  • Blanda ihop potatismjöl,kakao,bakpulver i en skål.
  • Rör ner det i smeten
  • Häll smeten i en bakplåt med bakplåtspapper på. Dra ut smeten till en rektangel.
  • Grädda den i 5 min. absolut inte längre
  • nu har du fått en fluffig tårtgrej som du låter kallna
  •  under tiden gör du fyllningen!
  • Häll ihop allt som ska vara i fyllningen i en skål, ta en gaffel och klegga ihop allt till en gegga!
  • När tårtan kallnat lägger du ett bakplåtspapper på sidan och häller på socker på det!
  • vänd nu tårtan uppoch ner så bakplåtspappret är uppåt och lägg den på det sockrade pappret.
  • Ta en pensel med vatten på och dra över tårtan så den lättare släpper ifrån pappret.
    Nu ligger tårtan på det sockrade bakplåtspappret
  • kleta på all fyllning så att det blir som ett smörlager på.
  • Rulla tårtan åt vilket håll du vill.
  • och nu har du fått en drömtårta!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0