vad är ondska, vad är ondska,vad är ondska?

Vi hade läxa i då&nu.
- vad är ondska?
Jag tycker det är sjukt svårt. men så här blev resultatet iaf.



Vad är ondska?


För mig är ondska ett väldigt konstigt begrepp. Det är svårt att säga exakt vad det är, men min uppfattning av ondska är när någon gör något dumt som är medvetet. Det kan vara ett djur eller en människa. T.ex. när självmordsbombare tar död på så många människor som inte har gjort någonting, som egentligen är helt oskyldiga. Jag är inte speciellt troende, men på något sätt tror jag att det finns en mening med att det finns allting här på jorden. För hur skulle det vara om det inte fanns godhet, ondska, lycka, kärlek, svartsjuka o.s.v? Om det inte fanns något som var ont eller negativt här på jorden tror jag att det hade varit otroligt svårt. Vi skulle aldrig kunna jobba för att saker och ting ska bli bättre, eller uppfostra barn med att man inte får göra si och så. För om allt var redan var perfekt så har inte vi människor något uppdrag att slutföra här på jorden. Jag tror inte att världen hade varit lycklig om det inte fanns ondska. Även fast det är det vi strävar efter, att få en perfekt jord att leva på. Det är bra.




Evelina Menchini.


Kommentarer
Postat av: malin

herregud, va bra skrivet!:o :D håller med dig helt och hållet.

2009-02-12 @ 16:32:09
URL: http://malinsegna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0