smink,tjejernas grej liksom.

Tänkte tipsa lite om mitt smink!

Eftersom jag är rätt lat av mig när det gäller smink+vardag, jag orkar aldrig ta sminket seriöst i skolan, vill ju sova.
Så använder jag ett as bra mineralpuder från dermanord. Det är framställt av bara naturen och finns att köpa i vissa hudvårdsbutiker. Det är verkligen heltäckande och håller hela dagen! Ligger på 590:- har för mig att dom har extra pris nu, 395:-


Jag har ju haft otroligt mycket problem med min hy, så därför är jag noga med vilket smink jag använder, för alla märken som säljs i vanliga affärer som h&m, affection o.s.v funkar inte på mig, det blir bra så otroligt mkt värre.
Så jag hade I.d (ni har hört om det va) i.d bare minerals, svindyrt verkligen om man har allt som man bör ha. en grund,foundation,rouge(behöver man inte ha) och lagret över. Och jag tycker att det inte funkade alls, det släpper under dagen och när man kommer hem så ser man precis ut som man gjorde när man vaknade.
Även fast det fått mycket creds så, nej! dyrt och dåligt.



Men faktiskt så använder jag i.ds ögonskuggor, de är bra. det många inte tänker på är att ögonskuggor faktiskt också betyder mycket för huden. Att ha en bra ögonskugga gör skillnad. Men jag vet själv hur det är, man orkar itne betala massa pengar för en ögonskugga. Men det gör skillnad. Så om man känner för att lägga ut pengar på det rekomenderar jag i.ds ös. Finns på suzie picant. bl.a



Jag är ganska glad över att jag har hyfsat långa och täta ögonfransar så jag kan ha de flesta mascarorna. Jag tycker faktiskt att de flesta ger samma resultat. Men den jag gillar mest är lancomes mascaror, definicils är bra!

Att tvätta bort sminket är as viktigt som alla vet. Men man orkar ju inte alltid, och visst en gång eller två spelar ju inte så stor roll. Jag använder olika sminkborttagningar, men just nu är det nuxe som gäller. Ansiktsvattnet är as bra, eftersom jag alltid är lat och tycker det är tråkigt att tvätta bort smink så är det både bra och det går fort att få bort allt. och verkligen allt går bort!


Jag orkar inte mer men jag rekomenderar också dermalogica, deras grejer är as bra.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0