tankar..

När jag satt och målade förut, flög tankarna iväg i massa olika banor.
det jag tänkte mest på att varenda liten människa på jorden går ju alltid runt med massa press och krav på sig hela tiden. Det stör mig något så otroligt mycket.
Man går ju faktiskt runt hela tiden och inte vill bli klassad, det är ju så utan att man tänker på det.
Fast man är ju alltid klassad, men man vill ju inte hamna i "fel klass"
Men vad är fel klass då? Dom med "status" vill ju inte hamna med typ "emos" och emos vill ju inte hamna med "status" gänget. Det är konstigt hur vi ser på folk.
Men det finns ju så otroligt mycket krav för vilken klass man är. och så otroligt lite för andra.
Så fort man ser en kille med lite rufsig frisyr typ och lite halv smal med halvtajta jeans så är ju det "emo/estet"
En tjej med röd jacka,15 års åldern,tajta jeans och vanligt hår, kanske lite för mycket smink. ja "fjortis" det är verkligen så.Man försöker alltid dölja det man har komplex för, man vill inte visa sina svagheter. men alla har ju det? I skolan vill man inte vara med på fotboll för man inte är kung på det t.ex, man väljer hellre styrkan.
Om det skulle vara dans, skulle alla skita i det, för ingen kan det, men måste man va så bra på allt då ?
Vi människor klarar inte av att visa våra svagheter. Iaf inte vi ungdomar.
Vilket samhälle vi lever i egentligen! Jag skulle kunna gjort detta inlägg två meter till men det kändes som att jag fick ur mig lite av allt nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0