hammarös sydspets/skagens fyr.

Har haft en alldeles perfekt dag idag!
Jag och halva familjen prieditis har myst till det på skagens fyr.
Så himla härligt att komma ut i naturen. Det känns som att man behöver göra sådana saker ibland.
För vi lever ju i en "teknikvärld" där allting runt om oss är datagjort eller elektroniskt.
Så att bara komma ut i naturen är så himla fridfullt, där är det nuet som är det enda som existerar och man glömmer liksom all stress.
Konstigt nog så är det så.
Även om det var kallt så in i bomben och blåste hur mycket som helst så va det ändå så himla mysigt!

Nu uppskattar jag ju värmen i huset mycket mer, t.ex.
Vi tar allting så himla självklart, som att det är varmt i huset & att det finns mat i kylen.
Vi lever visserligen i ett i-land men man behöver ändå se något annat ibland, än bara tv/dataskärmen..
Jag lovar att det finns någon som läser detta som bara skulle tycka att det är jobbigt att vara ute, och bara se det som en negativ grej, man blir ju blöt?
Orka bli blöt när man kan vara inne och vara torr?!
Och ha massa kläder på sig, gud vad jobbigt att ha överdragsbyxor och underställ på sig...

Nej, vi människor är så lata och väljer alltid det bekvämaste. I alla fall vissa av oss.


Min dag har iaf varit mysig och jag gillar naturen!

världens absolut finaste vän!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0