tiger woods, att bli uthängd

Inte för att den här texten är den som försvann.
Jag skrev om den, men så äre.



Jag har tänkt lite nu angående det här med Tiger woods ni vet?
Sådana saker kan ställa till så mycket tankar hos mig.

I varenda tidning, under varje nyhetsinslag t.o.m. sportinslagen på tv:n handlade det för ca en vecka sedan om Tiger woods. Inte om att han gjort något bra inom golfen utan om otrohet.
En man som lever på andra sidan av vårat jordklot handlade det om.
En man som har en otrolig begåvning, men bara för det är han väl inte mer än människa han?
Jag kommer absolut inte sitta och försvara Tiger i detta inlägg men jag vill bara framföra mina åsikter.
Tänk er själva att flera miljarder personer på jorden vet vem du är, det är nog så stort att man inte kan föreställa sig det.
Tänk er själva att man inte ens kan gå i bara underkläder hemma direkt när man vaknat, för kanske står det en paparazzi utanför huset och har koll på dig. Och sedan ser alla i hela världen hur dina underkläder ser ut.
Tänk att hela tiden vara sedd!
Av bara tanken blir man smått galen.
Jag tror absolut inte att dessa människor kan må bra. Visst kan väl deras liv vara måttligt glamorösa men inte i närheten av vilka baksidor som finns.

Och till det som hände, att han hade varit otrogen. Egentligen,
vem fan bryr sig?
Vem i hela jävla sverige bryr sig om en person man aldrig i hela sitt liv träffat eller känner, har varit otrogen?
Det är väl upp till han hur han sköter sitt kärleksliv?
Jag tror aldrig någonsin att man kommer få reda på hur det egentligen var. Så därför skapas nu en hel hög med fördomar, som egentligen kanske är helt falska?
Tänk om hans flickvän hade varit otrogen med 19 stycken samtidigt, men det får man ju inte reda på?
För det är inte folket intresserade av.
Folk vill veta massa jävla skit om de absolut kändaste.

Jag menar, Tiger är väl inte mer människa än vad vi är, och hur många människor är det inte i sverige som har varti otrogna?
Men det är inte speciellt stort, men att tiger har varit det, det ska upp på nyhetsrutan.

Han kanske inte mådde alls bra, och det resulterade såhär. Man kan nog inte skydda någon ifrån en otrohet men personen är fan inte värd att bli utslängd inför hela världen?
Tänk själv när man har gjort något man ångrar, och sedan vet några stycken om det. Och man skäms, det är ju ingenting mot hela jädrans världen.
Det är väl ingen skillnad på Tiger och t.ex min pappa?
Båda är män,  båda är människor. Sedan spelar det väl ingen roll om man har en begåvning eller inte, vi är människor allihopa. Och alla har känslor, mycket känslor, även om man syns i tv:rutan så har man väl det?

Jag tycker att hela den här skiten är så patetisk, att man hänger ut en människa på det sättet.

Men det som är ännu värre, är att vi köper tidningarna där framsidan just handlar om detta.
Är det inte sjukt?
Att vi är intresserade av något som faktiskt är så jävla privat, som man inte har ett dugg med att göra och som kan sänka människor så otroligt mycket, det stoppar vi inte. utan vi låter det fortsätta, fortsätta som att dem är några känslokalla mäniskor som man kan prata om.
Och nästa gång, ja då vet tidningarna att sånt säljer, så hela den här "uthängar grejen" fortsätter.
Jag tycker det är sjukt.
Tiger kanske inte bryr sig så himla mycket om detta just nu, men innerst inne kan vi ju vara överens om att han gör det.
Och ännu sjukare är det ju att han säkert har fått träning i hur man ska hantera sånt här.
Vi människor är värda bättre saker..

vi kanske borde stoppa det här?
kanske borde vi sluta köpa denna blaskan?
Och se till att människor också ska få ha sina egna privatliv?
jag hoppas ärligt talat inte att folk tycker att man gör en god gärning när man köper en tidning, där en man är helt uthängd?
Kanske lägga mer tid på sitt egna privatliv och sluta bry oss om andras.


Jag ger hellre den där 10:an till min mamma och visar att jag bryr mig om henne.
Än att lägga 10:an på en tidning och sedan hänga ut en man jag inte känner.




Kommentarer
Postat av: Pia

Du är så klok du!

2009-12-22 @ 14:03:55
URL: http://Piafia.wblogg.se
Postat av: LOUISE

Ursäkta uttrycket men det var jävligt bra sagt!

2009-12-22 @ 15:13:16
URL: http://standoutinacrowd.blogg.se/
Postat av: mia

jag håller med till fullt ut, MEN skillnaden denna gång är att Tiger har alldtig framstått med sina citat om att familjen är de viktigaste, du ska va en familjefar och inte ta karriären framför, barnen måste få se äkta kärlek blabalbal och se vad han gör? han gick emot allt som han stod för inte bara meed en person en gång, utab gång på gång igen med 16 olika tjejer. Man ska stå för det man säger, därför blir det en sto grej med Tiger.

2009-12-30 @ 22:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0