blogga för din egen skull.

Min syn om varför man bloggar är för ens egen skull. För att man själv ska kunna ha ett eget ställe där man kan uttrycka sina åsikter och skriva vad man gör, och även visa i bilder.
Man ska kunna uttrycka sig när man vill, så fort man känner för det. Men ändå inte behöva göra det hela tiden.
Jag tycker verkligen att endel hamnar fel, när de bloggar för andras skull. Det är så otrloligt dumt att tänka så. Man sätter så otroligt mycket press på sig själv att man måste uppdatera varje dag, för att läsarna ska kunna se och läsa nya saker hela tiden. Man sätter press på att man ska lägga ut mer bilder, för då blir bloggen mer intressant. Men är inte det helt,helt fel?
Man lägger väl ut bilder om man känner för det. Jag tycker absolut inte att man ska behöva ta bilder på sig själv för att man ska kunna lägga ut dem på bloggen. Låter det inte patetiskt att folk gör så? Tar kort för andras skull. Klart man kan göra saker för andra människor, men det hela blir så fel. Om man aldrig gör det för sin egen skull. Det låser sig tillslut, det lovar jag.
Man måste inners inne ha en egen liten vilja i det hela. Man ska inte behöva känna press för det.
Speciellt inte press för att man måste uppdatera.
Jag tycker det är fel av folk som skriver:
Förlåt för att jag inte har uppdaterat, har haft så mycket att göra.
 Då är det ju inte bra, man ska absolut inte känna en press för att man inte har uppdaterat.
För varje val man gör, finns det en vilja i det. Hur mycket man än tänker så är det sant.
Man uppdaterar inte sin blogg för att man inte prioriterar det.

Nej, jag tycker att detta kan bli patetiskt.
Blogga skall man endast göra för sin egen skull, annars sätter man en hemsk press på sig.

Din blogg är din blogg. Där bestämmer endast du hur mycket du ska uppdatera, och hur du uppdaterar.


Kommentarer
Postat av: maja

om du bloggar för din egen skull varför säger du då Förlåt för att jag inte har uppdaterat, har haft så mycket att göra dubbla budskap?

2009-12-01 @ 23:12:50
Postat av: evelina

Om du menar att jag har gjort så förr så vet jag mycket väl själv att jag har gjort det. Men då kanske jag inte riktigt förstår. Det här är ju vad jag tycker nu!



Och om du menade vad jag skrev i inlägget så menar jag ju att jag tycker att det är fult av olk som skriver så..

2009-12-02 @ 14:24:25
URL: http://evelinamenchini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0