bloggar

Det här med bloggar är ganska sjukt faktiskt.
Jag tycker att det är jätte mysigt att sitta och läsa bloggar jag gillar.
Men det är sjukt vad stora pengar man kan tjäna. Jag skulle själv aldrig vilja vara eb "storbloggare"
Jag menar t.ex blondinbella,kenza,kissie. Ja ni vet ni som också läser bloggar.
Jag tror att man förändras väldigt mycket om man är så känd på det sättet som dom är.
För vi tar t.ex blondinbella. Sveriges största, I think?
Jag läser hennes blogg från och till och tycker helt ärligt att hon verkar vara hyfsat sund. Hon har ett intresse som jag själv brinner för mycket och det är politik. Jag vet, jag är supernörd!
Men tänk er själva. Hon har precis tagit studenten och tjänar galet mycket pengar. Man kan ju inte leva normalt med en sådan budget. Och sen tänker jag på med. Att veta att man är känd för en blogg. Vad är det egentligen ?
Hon är duktig på att skriva.men att hon tjänar så mycket pengar på något som vem som helst kan bli känd för. när det finns så många mer betydelsefulla arbetere som knappt kan leva på sin lön.
Sedan tycker jag om hennes blogg för att hon ändå försöker att vara en förebild för unga. Men det är ju det hon egentligen inte är. Eller är det perfekta livet att springa runt på massa galor och tjäna massvis med pengar och sitta på caféer och käka sushi varje dag, och ha en personlig stylist och allt vad hon nu lever med ?
Jag vet inte ja..
Sedan har vi ju Kenza. Som jag tycker är så fin, hon är ju verkligen det.
Jag kan inte säga att jag tycker så mycket om hennes blogg längre. Förut för ca ett halvårsen va den bra. Det tyckte jag. Men nu tycker jag att det bara handlar om att hon springer runt på stpckholms "hetaste" discotek och klubbar. Hela tiden.
Det är ju det som är så konstigt med bloggar. att först blir man känd för att man kan skriva och har en intressant blogg.
Senare blir dom ju inbjudna till massa events och allt vad det nu blir. Och man blir känd för massa andra saker och tjänar så mycket pengar på saker runtomkring.Sedan blir ju alla "kändisbloggar" nästan likadana. inte så presonliga längre. Och det kan man ju och andra sidan förstå. eftersom man kanske inte vill ge ut privata saker till så många människor.
Kissie tycker jag själv är bara pinsam. Hon hatar när folk kallar henne fjortis. Hon borde veta själv att hon är det, så varför inte vara en stolt fjortis?
Jag tycker faktiskt att det är synd att sånna bloggar finns. Där så sjukt många tjejer blir imonerade av henne och vill vara likadana.

nej det är konstigt.
Och vilket bamseinlägg det här blev:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0