gabriel=bäst

jag har nog världensbästa pojkvän.han gör t.o.m frukost på sängen nu. Det kan inte bli bättre:)

jag tänkte lite på det där med nerladdning av musik,filmer o.s.v
själv laddade jag ner väldigt mycket, nu lite mindre men mest filmer.
Egentligen är det ju faktiskt helt idiotiskt med tanke på hur musik  och film kommer att vara om ca 10 år.
De lägger ner så otroligt jävla mycket tid på att göra en film och ett musikalbum,men sen får dom inget ut av det!
Men nu när man är van att ladda ner skulle det nog bli väldigt konstigt att inte kunna ladda ner.
Men både spotify & youtube är ju fantastiska sidor. Dock kan man väl ladda ner från yt men..
om vi ska få betalt för de vi gör är det ju självklart att skådisarna och artisterna ska få det också.
Och erkänn, visst är det mycket roligare att sitta och lyssna på en cd skiva som man köpt än nerladdd musik från datorn ?

Så ingen kan göra allt, men alla kan göra något!
mycket bra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det som är den största anledningen till att folk laddar ner istället för att köpa är att det är alldeles för dyrt! Man lyssnar på väldigt många band och har absolut inte råd att köpa allas skivor, när SKIVBOLAGEN tar ut 200kr för EN skiva. Det är föråldrade system och elaka skivbolag jag är emot!

2009-04-16 @ 19:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0